lördag 29 januari 2011

Halvnytt projekt!

Bottengruset började bli skitigt och glaset på vasen började bli täckt med alger.
Så dels för att kunna rengöra vasen riktigt rejält och dels för att jag vill ha lite ombyte..

Så köpte jag en helglasad 45 liters akvariekub för 100kr nere hos handlarn!

Så det har jag pysslat med idag.. Kokat grus, planerat växter, flyttat inredning.. och flyttat de satans små rackarna!

Inga problem att bara hälla över alla räkor, de rinner ju med vattnet lixom..
Men jag ville sortera bort Ansistrus malen och nu ha bara räkor.
Grattis! Tog fan en timme att få tag i aset!

Men men, nu är allt klart! Här följer lite bilder. Håll till godo







Bilden under här visar skillnaden på de nya räkorna.
De har en helt annat färg på de vita partierna, de lyser inte igenom.
Inte så transparent, utan mer solid färg. Snyggt!



ps. har 3st honor med rom nu! spännande spännande!



Är riktigt nöjd, blev assnyggt!..
Hoppas bara skrivbordet håller.. 45 liter vatten på vardagsrumsgolvet är inget jag vill uppleva :)
Fast för den delen, det är 5st stålben på bordet.. och jag har gått omkring på det utan att det ens har knakat.

:)

Inga kommentarer: