torsdag 20 september 2007

Meeen idiot!


Gubben gav sig helt enkelt inte..
Han vägrade tro på vad som stod i standarden.

Jag berättade att jag varit i kontakt med svetskommissionen och fått papprena utskrivna för betraktning, han var inte intresserad. 136 står det i ditt certifikat, inte 135.. så därför täcker du inte 135 punkt slut.

Helt sjuk i huvet gubben alltså, komplett omöjlig.

Varit i kontakt med Sam, Alex och Marco under kvällen.. samt ringde jag till Dennis
Alla bekräftade att 136 täcker 135.
MEN.. det stod fel i några av våra certifikat.. eller, inte fel, utan det var inte iskrivet att 136 täcker 135. Och det var det som snubben på BT hade tagit fasta på.

Så jag ringde till Lalith och pratade med honom, han tyckte att KasslerN^ verkade vara lite bakom flötet.. Har man jobbat i 8 år med svetscertifikat och standarder på ett av världens största företag så bör man väl känna till att 136 täcker 135.. Första strängen är ju för faen lagd med 135!! solid jävla tråd..

Lalith ska ringa till Svetskommissionen och Eurocert för att få ett nytt utskrivet med en liten ändring betående av: /135

Sedan ska han ringa och faxa till KasslerN^ på BT för ett rejält klargörande över gubbens vetande av standarder och få honom att förstå att homogentråd är 135!

Så någon mer svetsarprövning hoppas jag att jag slipper imorn.. slippa en jävligt onödig prövning!

Inga kommentarer: