fredag 7 september 2007

Soft!

Måste säga att BT var en riktig höjdare faktiskt!
Går och myser lite på Stora Robotcellen 1! Svetsar både MAG fluxfylld och TIG-rostfritt med licenskrav på båda, a-mått krav, WPS att följa beroende på tjocklek.

Det är ett mycket lugnt jobb fast med relativt höga krav, får sätta en stämpel med anst.nummer på varje grej jag svetsar. Tur man är bäst då, så att de aldrig behöver söka upp mig! haha

Sålde Sara's gamla laptop till en ung kille på jobbet, han är hur jävla trevlig som helst. Han gav mig pengarna innan han ens sett laptopen, skön som fan! Bor här i stan btw..

För er som är nyfikna så är jag helt öppen ang jobbet, är öppen för alla förslag, alla jobb och alla.. ja, precis vad som helst xD

132, 50 kr/h
25 kr/h OB ersättning
19 kr/milen ersättning
semester, omkostnadsskydd, material och så får jag en bonus också för att jag redan har licenserna som krävs (de behöver inte bekosta någon utbildning, prövning ect)

Får ut lite över 20k efter skatt i vilket fall. Säger varken bu eller bä om den lönen alltså.. Inte riktigt vad jag är utbildad för, men jag vill också ha det lite soft. Tjänar nog ex antal tusen mer än vad de i min egen ålder gör, and climbing.. Inte fy skam!

ps. Love to skryta fan..
hehe, vet dock att många av mina klasskamrater från Eksjö tjänar bra mycket mer alltså.. All respect to you guys! <3

Don't go to Heaven, cus is really only Hell! Don't talk to strangers..

Perfekt.. helt rätt att avsluta en konversation på!

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Najs som fan. Man kanske skulle skippa att gå och utbilda sig i 5 år... och hoppa på lite svetslicenser!

Fisk sa...

Hehe, skulle Sverige behöva att minst 10'000 Elever/Yngre gör varje år, ta svetslicenser alltså. Såg lite siffror, Metallindustrin har haft högkonjunktur i 15 år i rad och på 4 år så har jobben, lönerna och allt runt omkring ökat så sjukt mycket. Men det mest intressanta för "oss" är att vad som fann att läsas i undersökningen som jag läste i facktidningen "Metall" var att inom 5 år så går hela 35% av alla med de viktigaste svetslicenserna i pension! Och inom 10 år så ska vi ju inte prata om ens.. Känns som att det blev rätt linje för min del iallafall, ville ju gå media. Haha!

Unknown sa...

Man märker att det gäller att vara på rätt ställe. Jag tjänar ungefär lika mycket, men jag är IWE.

Fisk sa...

Öööh, nu är ju inlägget 7år gammalt dock :)