fredag 18 juli 2008

Bil(ar)projekt dag 4 och 5

Dags för nya bilder, den här gången från dag 4 och 5!
Plockade bort ventilkåpan för att greja lite med dess utseende.. bilder längst ned
Här har vi testat att "halv-monterat" luftfiltret och de nya blå.punkt



Tur att någon bjuder på mig.. vem skulle annars gör det? :D



Maskerat upp för att lacka listen på Astran, skojja om att det blev bra! oj oj oj



Kolla kolla kolla!! Svart som natten, riktigt fräscht blev det



Bestämde mig i samma veva att lacka handtaget också, såg lite för gammalt ut.. Mmm! :D



Här är förarsidan maskad och lackad också, får vara över natten så kommer bilder på resultatet upp imorgon kväll/natt.



Fy fan vad fint!.. Riktigt mysigt har vi det i crew-tältet! :D



Jag fick äntligen komma till användning, svetsade fast fästen hit och dit.
Galvade muttrar på rostfritt stål, rostfritt på svart..
Tyckte nästan synd om själva svetsen i sig.. den verkade inte fatta något! :D
haha



Öronproppar -check
Skyddsglasögon -check
Skyddshandskar -check
Sprängskydd på slipen -check

got it all backwards?... -CHECK!! :D



Här ligger man mitt i natten och har det trevligt i tältet..
Använde smältlim för att fixera fästen i bakkjolen. n1



Titta bara så bra det blir.. sitter som berget, eller.. efter plastningen så sitter det som självaste fan.. helvete



Sara fick besök.. inte lustigt att vi inte får så mycket besök hemma hos oss, när hon skriker som en stucken gris så fort vi får främmat :D



Provade att måtta lite på japs-dämpen! Me like a lot! :D



Här är ventilkåpan.. skapligt jävla jobb var det, hoppas verkligen att det blir någorlunda bra resultat imorn!



Hoppas hoppas..



Och så måste jag självklart säga som vanligt efter dessa fina bilder och vältänkta bildtext:
"Luktar det illa?.. Ja, det luktar själva faan!.. aha.. det är nog bara jag"

Inga kommentarer: