tisdag 12 oktober 2010

Räkvasen

Sådär, projektet är igång. Infon är skaffat, pluggat en hel del och nu börjar det roliga!

Såhär kommer det att bli.
Räkvas med 10-15st småräkor. troligen blandade sorter och färger.
2-3 sniglar, troligen körsbärssniglar, gärna olika färger.
Och till en början kommer jag ha ansistrusmal-bäbisar också, tills de blir för stora :)
Vasen är rak och rymmer 13 liter.

Fick tag i trollhassel-grenar på en blomaffär i närheten, vid Vasaskolan.
Så nu blir det klippa och matcha lite :)



Gruset är från ett projekt som Sara höll på med, det kanske är behandlat eller sprayat på något sätt så jag kokar det för säkerhets skull.



Här lagar jag sten-soppa med.. grus slungad bäverkotlett..
Noga med deciliterna vill jag lova.. oj oj!



Gör om gör rätt, efter vårat lilla missöde med stora akvariet så köpte jag PH- och Nitrin-mätare.
Våran gammla luft-bubbels pump kommer nog till användning igen.



Köpte denna från pwss.se. Det är ett 2,5 watts filter för 173:-
Aquael Unifilter 280, mini mini vill säga :)



På ett ungefär



En annan bild med annorlunda ljus



Ja, som sagt. Då var jag igång :)

Inga kommentarer: