onsdag 1 augusti 2007

Volvo 740 GL

Var en sväng i Ljungsbro idag och kände och klämde lite på en Volvo 740 GL medans Sara köpte godis (självklart) på Cloetta.
Efter att ha granskat ett tag ute och inne, under och innuti så provkörde jag en sväng.. Bra låda och bra gång i motorn.

Inge snack! 9000 kr fattigare och saken var biff.
Här är en hoper med bilder tagna efter hemfärden.. lite dammigt baktill, så klaga inte!


Här är alltså bilen framifrån.. Tror att det har varit 2 eller 3 ägare sedan 89


Bakifrån, snygg i lacken. Lite stenskott och nån repa runt hantagen.. som Sierran, överkommligt!


Ganska snygga fälgar ändå! Hyffsat mönster i däcken.


Posé!


740 GL.. dolt budskap?

Invändigt var den fräsch trots sin ålder, skinnklädsel i nån märklig röd-brun färg! METAL!

Bara sätta i sterion från Sierran så låter det i denna bilen också.. får se om kanske basen osv åker in fråmåt vintern.. hehe!
Fick med en ny nummerplåt till frampartiet.. trevligt! (som ny baktill)
Vinterdäck där bak också.. Fler dolda budskap? spökbil eller nåt?.. hjälp
En hel del har gjorts på bilen, allt är dokummenterat och sparat i form av kvitton osv.

Ett riktigt bra jävla köp tycker jag, 9000 kr för denna skönhet är fan inte farligt alltså!
Gick riktigt bra hela vägen till Linköping, 130 på motorvägen, inga missljud eller så, gick stabilt och drar troligen inte många fler liter (lol?) mer än min älskade.

Dock fick jag en chock när jag skulle ta en trafikförsäkring på bilen.. omg lol!
Ringde till Morderna Försäkringar och frågade hur billigt jag kunde få en trafikförsäkring för vrålåket..
15'500 KR!!! VA I HELVETE!!????!?? BARA FÖR TRAFIK!!! trodde först inte att de var allvarliga.. shit alltså
Fick tag i en trafikförsäkring på Länsförsäkringar för lite över 3 på halvåret. Lite dyrare än Sierran, överkommligt med tanke på moderaternas chockskatt på 36% på trafikförsäkringen.

Ja, jag kan inte säga annat än Tack till Hermén släktet asså.. Hennes idé att hyra en bil från Statoil för att snabbt ta oss ut till Ljungsbro! Tack för att du ställer upp!

Inga kommentarer: