lördag 11 maj 2013

Nu ska vi se..

Hade energi kvar från allt jävla smör jag åt..
Min gamla skärm som införskaffades när Sara och jag hade flyttat till Linköping gav upp..

Även värmen i datorn gjorde den farlig för sig själv, temperaturer som 45 grader Idle och närmare 80 grader i load på processorn och även ett par automatiska avstängningar (runt 100 grader) MED fläktarna på många tusen rpm fick mig att bestämma mig för ge mig i kast med något som jag alltid bävat för..
vattenkylning

Ett ingrepp som de flesta säger ger bra resultat, kostar inte jättemycket men är lite tjurigt (kan va) att lyckas bra med.

Tekniken har gått framåt och kompletta system finns att tillgå numer, så..

Projektnattsarbete!
Bilderna talar lite för sig sjäva, men den understa visar alltså att jag borrat bort alla popnitar som hållit "taket" och gjort en fin liten mall där hålet för kylflänsen med fläktar ska vara.

Inga kommentarer: