lördag 11 maj 2013

Projektnattsarbete del 2

Makita, (även om jag egentligen inte vill erkänna det, så måste jag tacka Basse för att han skällde ut mig när jag ville köpa en klenare skruvdragare)

Observera, detta är inget jobb för den utan tålamod. Eftersom jag inte har en komplett varktygsarsenal hemma så får man ha vad man har.
Skruvdragare, stålblorr och en metallfil.
Det är vad jag använde mig av för att göra hålet..

Måste få säga att jag är förvånad över att slutresultatet blev så bra som det blev.

Mekade dit kylflänsen med fläktar, de suger luft in i chassit.
Hade jag haft intel så hade man lossat 4 skruv och satt tillbaka dem med vattenkylningen.
Nu har jag Amd.
Montera bort nätagg, grafikkorten, processorfläkt, alla kontakter, skruva bort hela moderkortet och vända på det, sätta dit en platta på baksidan innan allt skulle tillbaka igen.

På med kylpasta, och skruva dit vattenkylningen. Jag är väldigt van vid att göra allt detta så det tog inte lång stund.

Nya skärmen stod på plats och vattenkylningen installerad innan jag gick och lade mig, ska testköra under dagen.

Inga kommentarer: