torsdag 19 april 2007

Muskelkramp och Arom

Först en liten rolig ordvist Adjök: avskedsdryck (hehe)

Klockan är 09.34 på morgonen, telefonen ringer.
Jag sträcker mig långsamt för att sedan i ett ryck plocka upp mobilen och svara
-Aaah, det är Fisken!? Svarade Fisken med en sömnig röst.
27 minuter senare så har det mest underliga samtalet utspelat sig. Mellan en Fisk och en Sara!

Nu ska vi se, ehrm ovanstående skrift har ingen som helst innebörd och inget direkt budskap (eller?) Det är en skrift mest för att ta sig in på ett ämne, som jag inte lyckades med precis. Så därför tänker jag berätta lite om mina planer för dagen.

Jag ska till vårdcentralen senare och pyssla med diverse lobbyverksamhet.
Har tänkt att nu när jag fått igång datorn så kan jag använda den gammla lite hur jag vill, så jag har tänkt göra en sk. "Gettomoddning" på den.. Kanske bygga in den i en kartong, eller kanske klistra upp den i taket eller liknande. Bilder kommer upp ang det, troligtvis imorn eller senare ikväll.

Nu till dagens tema, jag fick för mig att kasta mynt och pricka dem i glas och i små behållare.
Så det höll Marco och Jag på med i flera timmar för någon dag sedan, tror det kallas Quarter eller något liknande. Jag fick in rytmen riktigt snabbt och lyckades sätta 11 svenska enkronor i rad i ett glas.

Sen fick jag för mig att styla lite, så jag gick bort till bordet där Marco satt med min laptop, tog den stora lampan från Ikea (25cm hög) och ställde en bit framför mig på bordet. Jag tog kronan och svingade till.. Jag kände att den gled ur fingrarna precis när jag skulle släppa den.. Kronan tog en helt annan riktning och slog till på laptopens skärm och bytte riktning ännu en gång för att sedan helt klockrent åka rakt ner i den lilla öppningen överst på lampan.

Sådant som inte alltid händer, Marco tyckte att jag var dum i huvet och har sjuk jävla tur.
Jag själv vet inte, kanske beror på att jag är bäst i världen kanske? vet inte riktigt..

Och med de fint valda orden säger jag som alltid:
"Vanliga människor faller inte långt ifrån De 349 utvalda"

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad var det för konstigt med vårat samtal i morse?